Oameni

Serios, de ce să mergi la prezentările de modă, mai ales la cele din Moldova, dacă nu ești designer sau model?

Vin eu acasă după a cincea ediție a show-ului de modă Privé Fashion Events și ne așezăm la povești cu soțul meu. Îl întreb cum a petrecut seara cu fetițele noastre, apoi el mă întreabă cum am petrecut eu timpul. Îi spun cu evident entuziasm despre decorul neobișnuit de la prezentarea de modă, despre „portalurile” prin care treceau modelele, despre globul gigantic, despre bandul Jackets pe care am ajuns să îl plac foarte mult pentru cover-urile reușite. I-am împărtășit impresiile despre creațiile designerilor de la noi, apoi i-am mărturisit:

„Îmi pare rău că nu ai fost, totuși cu mine”, la care el îmi dă replica: „Eu nu am treabă cu moda, dar mă bucur că tu te-ai simțit bine”.

Și atunci, mi-a apărut întrebarea. Dar, serios, de ce să mergi la o prezentare de modă dacă nu ești nici designer, nici model, nici fotograf, nici redactorul unei reviste de modă?

Iată care e lista mea cu motive de luat în seamă. 

  • Prezentările de modă, mai ales cele conceptuale, așa cum sunt show-urile organizate de Marina Cimbir și Viorela Dimici, sunt ca o petrecere bună, ca un chef la club, doar că mult mai utile și inspiraționale. Există o temă, un decor care susține tema anunțată de organizatori, detalii în timpul prezentării care îți amintesc de acea temă. Aici e în regulă să te îmbraci mai extravagant, să porți accesorii voluminoase, să te dezgolești, dar e clar, în limitele bunului simț. Altfel zis, poți experimenta cu garderoba ta și cu stările tale. Haina, dincolo de funcția de a acoperi corpul uman, mai servește la ceva – la crearea de stări și emoții. Apoi, la prezentări de modă, întâlnești oameni interesanți, poți face networking (adică poți stabili noi contacte sau noi relații). Cercul de oaspeți e atât de divers de fiecare dată, și, contrar aparențelor, nu se afișează la eveniment doar „spuma societății” sau cei ce trăiesc doar pe Instagram. Vin și oameni de afaceri, manageri de business, conducători de companii, etc. În același timp, poți vedea îndeaproape, în carne și oase, personalitățile publice. Te poți convinge cu ochii și urechile tale dacă sunt la fel de drăguțe sau, invers, la fel de arogante și pline de aere precum ți-ai închipuit tu, atunci când le-ai zărit la TV sau pe rețelele sociale. Înainte de începerea show-ului, poți aborda pe oricine poftești.
  • Prezentările de modă există ca o lume paralelă, în care, în sfârșit, vezi fețe relaxate, oameni care se bucură de viață, care servesc gustări bune, ascultă muzică de calitate, se scufundă în scaun, nu se mai grăbesc nicăieri și urmăresc show-ul la care muncește o echipă uriașă. Atunci când ai un ritm de viață stresant și te simți înghițit de rutină, face bine să te refugiezi într-o lume în care esteticul plutește în aer. Eu, în calitatea mea de mămică, le recomand anume părinților asemenea ieșiri în oraș. Ai un fel de muzeu, un cinematograf, o petrecere, un spectacol și un concert incluse în pachet, căci un show adevărat de modă le cuprinde pe toate.
  • La o prezentare de modă, te inspiri de la designeri. Dacă nu intenționezi să cumperi o ținută din cele ce ai văzut pe podium, „furi” idei despre ce ai putea face singur acasă (dacă te pricepi la cusut) sau cu ajutorul unui croitor. La urma urmei, vezi ce fac alții și te lămurești cum să combini mai dibace piesele vestimentare pe care le ai în dulap. Misiunea designerului, după mine, ar trebui să implice și cultivarea simțului estetic, a unei culturi vestimentare.
  • La o prezentare de modă cu ținute create în Moldova, de cele mai multe ori simți o mândrie explicabilă. Vezi cât de talentați sunt designerii și îți place gândul că v-ați născut pe același petec de pământ. Te bucuri pentru ei, le ții pumnii și le urezi, în gând, să le meargă bine. Privindu-i, capeți speranța că și la noi va fi bine, atât timp cât mai există oameni care își construiesc afaceri acasă, își urmează pasiunea.

Vorbind despre designeri și ținutele create de ei, să vă prezint topul meu. Grație Privé Fashion Events, mi-am descoperit feblețea în materie de design vestimentar și am adăugat câteva nume la lista personalităților activitatea cărora o urmăresc pe Facebook și pe Instagram.

Fortuna Sisters. Dacă ar fi să joc, totuși, o nuntă, m-aș gândi la o rochie de mireasă semnată de Fortuna Sisters. Impecabil. Ușor de recunoscut. De calitate. Delicat. Magic. Gingaș. În același timp, puternic. Fiecare rochie este un statement (o afirmație). Despre asta e designul surorilor Fortuna, surori de afacere, dar și de familie. Au o semnătură atât de bine formată deja, încât le recunoști creațiile dintr-o mie, or tocmai despre asta e designul – să aduci ceva nou, diferit de tot ce se găsește pe piață, care atrage interesul unui public anume. Designul vestimentar e un organism viu, care trebuie să se adapteze ușor la cerințele clienților, se află într-o eternă metamorfoză, altfel plictisește și moare. Nu mai vorbesc despre copy paste-uri, care se admit de cei ce își doresc să se afirme în calitate de designeri.

Fortuna Sisters, pe lângă faptul că știu multe despre femei, le citesc și le cunosc fiecare curbă din corp, semnele de circulație pe diferite trasee (a se citi porțiuni din corp), mai știu să facă show. Când modelele ies pe podium, se face liniște, toți ochii sunt pe ele. La a cincea ediție a Prive Fashion Events, instructoarea de pole dance Cristina Scarlevschi a rupt zidurile dintre bărbații și femeile care, de regulă, au păreri diferite despre ceea ce e frumos, din varii motive. În acele minute, cât Cristina plutea în aer, în jurul barei, citeam în privirile oaspeților admirație și încântare. Grație. Despre asta mai este brandul Fortuna Sisters.

Rodica Nicov este designerul femeilor puternice, cu rădăcinile bine înfipte în pământ (care țin la tradiții, neam, familie, origini) și cu picioarele pășind ferm pe pământ (care cuceresc, dobândesc, trăiesc, simt, răstoarnă munți și stereotipuri). Deși ținutele sunt străpunse de acul și ața tradițiilor moldovenești (observăm catrința, bluza tradițională, broderiile ce amintesc de covorul țărănesc) , acestea ușor pot pune în valoare frumusețea și puterea oricărei femei, indiferent de culoare, rasă, convingeri. Slăbiciunea celebrităților de la Hollywood față de ia românească îmi dă dreptul să declar asta. Rodica Nicov, fără exagerare, este designerul femeilor care știu ce vor, care dezleagă ușor coduri, căci par înrudite cu luna, soarele, întregul univers. Devin lirică și exact de asta mă temeam, dar cât scriu, privesc ultima colecție a designerului și am senzația că vin din arealul fantasmagoric, de poveste, iar purtătoarele sunt Ilene Consânzene, care s-au adaptat vremurilor noastre. Sunt cuminți, dar hotărâte, pielea le servește drept scut pentru sufletul de mătase. Mai pe scurt, imaginea pe care a creat-o Rodica Nicov stârnește multă filosofie, căci ținutele sunt pline de simboluri. Gingașa și tandra mea fiară. Asta e femeia etno rock, pentru care gândește îmbrăcămintea talentata Rodica Nicov.

Viggo de Cătălin Botezatu. Orice bărbat care va intra în magazinul cu ținutele create de Cătălin Botezatu, va ieși de acolo „pe deplin împachetat” pentru orice ocazie – plimbare, birou, nunta celui mai bun prieten sau chiar a sa, pentru o întâlnire romantică, o negociere în valoare de milioane, o ieșire oriunde. Cătălin Botezatu stăpânește excelent orice dress code, iar bărbatul care i se încrede are un nivel de sine încredere foarte înalt, căci e conștient: arată ireproșabil. Nu ai de ce să te agăți ca să îi arunci o critică. Stofele, se vede de peste 3 rânduri de la podium, sunt de excelentă calitate. Croiala – de precizie elvețiană, cusăturile, nasturii, fiecare detaliu e la locul său. Când ai în față un bărbat sau o femeie care a îmbrăcat ceva ce poartă semnătura Viggo, fără să vrei, ești mai atent la cuvinte, la impresia pe care o lași în primele 2-3 minute, cele care de fapt contează enorm. Nu vrei să dai prost. Acum, depinde doar de purtătorul hainelor Viggo ce impresie va lăsa el după ce va vorbi.

2Coat de Olga Tovstenco e un brand cuminte, chiar dacă burtica este lăsată uneori la vedere. Designerul nu riscă mult, nu creează legături periculoase între stofe sau detalii de orice fel. E un brand comod pentru oamenii care nu vor să se complice atunci când se îmbracă, vor soluții „de-a gata” de la creator și ținute care pot fi reasamblate oricând, adică o fustă să o porți în alte zeci de combinații, cu alte elemente vestimentare. Carourile, pielea artificială lucioasă și paltonul pe sub care poți strecura un sacou sunt perfecte în acest sezon.

Citește și: http://apostrof.md/adevarul-gol-golut-despre-show-urile-prive-fashion-events/

Aceștia sunt favoriții mei. Care sunt ai tăi? 

Tags
Show More

Related Articles

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button
Close